Galeria

Galeria

Wpadka Zary

Hej, Internet obiegła ostatnio wieść o plakacie Zary promującym nową kolekcję Jeansów. Wiele dziewczyn było oburzonych hasłem widniejącym na zdjęciu dwóch zgrabnych dziewczyn. Brzmiało ono w tłumaczeniu na polski "Pokochaj swoje kształty". Szczupłe modelki mają niewiele wspólnego z obfitymi krągłościami, które posiada wiele kobiet i trudniej jest im znaleźć dobrze dopasowane spodnie, tak by pasowały do ich figury.
Jedna z dziennikarek, Muireann O'Connell szybko zareagowała na nową kampanię Zary, umieszczając na Twitterze powyższe zdjęcie z dopiskiem"Zara, chyba sobie jaja robicie". Luzie zaczęli dalej udostępniać zdjęcie i komentować tą paradoksalną sytuację. Teraz Internet huczy na temat wpadki firmy, jednak może przesłanie zostało wyolbrzymione? 
Wydaje mi się, że niektórzy zbyt pochopnie ocenili plakat i wzięli hasło do siebie zamiast spojrzeć na to z innej perspektywy. Jakby nie było każdy z nas ma kompleksy i nawet szczupłe dziewczyny mogą być krytyczne wobec siebie przymierzając w przymierzalni różne ubrania. Najważniejsze jest to jak sami siebie postrzegamy! Plakat ma proste i optymistyczne przesłanie, przynajmniej ja tak to postrzegam. Hasło być może nie oznacza, że widoczne na zdjęciu modelki są przykładem dziewczyn z dodatkowymi kilogramami, a jedynie nakłaniają by zapoznać się z nową ofertą Zary, która może podkreśla atuty różnych typów sylwetek i każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie?
Piszcie co myślicie o plakacie i związanych z nim kontrowersjach


Żeby być na bieżąco zaobserwujcie mnie na Instagramie

14 komentarzy:

  1. Nie warto zwracać uwagi na kampanie reklamowe sieciówek. Niewiele z nich rozumię, że dziewczyny nie są tylko wysokie i bez pupy. Ciężko znaleźć spodnie dla niskiej osoby z kształtami.
    Blog Instagram

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadka? To zależy od indywidualnego odbioru.
    ,,Kształty" w odniesieniu do kobiecego wyglądu traktowane są w przenośni , kiedy dana osoba jest grubsza. Kształt(y) jest różny np. figurek jak figurka w kształcie kota. Także dziewczyny moga mieć wszelakie kształty. Mniejsze i większe, nieważne.

    http://screatlieve.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/watch?v=Z-5tmBxLAN8

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej wpadce. Jeżeli mam być szczera, to kwestia modelek jest słuszna, bo pisząc hasło "pokochaj swoje kształty" powinno się ono odnosić do faktycznego stanu rzeczy, czyli normalnych kobiet z krągłościami, a nie mega szczupłych modelek, które jak sama dobrze napisałaś, kształtów jako takich nie mają. Tylko to razi w oczy. Druga sprawa to odbiór indywidualny - osoby z kompleksami pewnie to bardzo dotknęło i pogrążyło w jeszcze większych kompleksach, bo skoro takie chude modelki są kształtne i to jest "wzór" do którego chcemy dążyć, to co mają powiedzieć normalne kobiety lub z dodatkowymi kilogramami? Niektóre osoby pewnie to olały.

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że jest to dobre hasło reklamowe, bo każdy powinien kochać siebie takim jakim jest.Tak jak mówisz każdy ma jakieś kompleksy, ale można się ich pozbyć, a przede wszystkim pracować nad nimi. Pozdrawiam, Dominika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja raczej nie zwracam uwagi na tego typu rzeczy ;/

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc nie zwracam uwagi na kampanie reklamowe, więc jakby nie Twój post to nie wiedziałabym, że coś jest nie tak. Może specjalnie zrobili tak jak zrobili. Z tego co wiem to H&M też kiedyś miał jakąś wpadkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja słyszałam, że plakat ma promować specjalną kolekcję jeansów dla kobiet o większych rozmiarach, więc pokazywanie modelek, wydaje mi się, że jeszcze bardziej odchudzonych w programie graficznym niźli faktycznie są to po prostu nieśmieszny żart. Jeśli tak wygląda według Zary okrągła kobieta, cóż.
    mój blog (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm. sama nie wiem co myśleć o tym plakacie, trochę mnie śmieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie zwracam uwagi na takie reklamy :)
    Śmieszne to trochę i groteskowe. Taka powiedziałabym WTOPA :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama nie zwracam uwagi zbytnio na reklamy, ale wiem co autor miał na myśli w tym przypadku :D
    Znam wiele ,,za chudych,, ,,za szczupłych,, osób, które marzą, żeby mieć piersi i pupę jak Kardashianka ;P
    U nas toczy się dyskusja o ludziach grubszych, że mają się kochać itp.
    Ale mniejszą wagę przykłada się do ludzi chudszych z problemami.
    Ja bym tak odebrała tą reklamę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam jeszcze o tej kampanii i o całej aferze. Moim zdaniem ludzie jak zwykle wyolbrzymiają i chcą powodować tylko nowe sensacje.
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedziałam o tej wpadce. ja bym się nie oburzała, ale bardziej trafione byłoby dać na zdjęciu po prostu modelki o różnych kształtach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba im chodziło o to, żeby takie chudziutkie dziewczyny jak te modelki, nie miały kompleksów na widok pań o kobiecych kształtach i pokochały te swoje kości ;)
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczerze powiedziawszy pierwszy raz widzę ten plakat...Uważam, ze trochę racji jest w tym, że faktcyznie modelki są szczuplutkie i hasło ma się nijak do cih krągłości (których nie ma). Aczkowiek ja tutaj widze ładnie podkreśloną pupę i może właśnie też troche tak jak wyzej kolezanka pisze chodziło o to żeby nie mieć kompleksóow na punkcie małej pupy jak się jest szczupłym ;) Oj tak, jak sie jest szczupłym to naprawdę nie ma się takiej super pupy jak te wyidealizowane "super modelki" na insta ;)

    Widzę, że mamy trochę wspólnego bo Ty też modeling tak jak mi pisałaś. Obserwuję i zapraszam do obserwacji siebie ;) Może znajdziesz coś dla siebie

    http://odrobinapolotu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Copyright © 2014 Milena , Blogger